Ahoj, vítame ťa na našej škole.
Čestný názov „Gymnázium Andreja Vrábla Levice“ bol našej škole udelený v roku 2000. V októbri 2015 sme si slávnostne pripomenuli 200 rokov existencie nášho gymnázia. Pri tejto príležitosti sme vydali knižnú publikáciu – Pamätnicu, ktorá mapuje históriu našej školy od jej založenia po súčasnosť. Škola vzdeláva žiakov v dvoch typoch štúdia – v štvorročnom a osemročnom (od roku 1995). Štvorročná forma štúdia a horný stupeň osemročnej formy (Kvinta, Sexta, Septima, Oktáva) má kmeňové učebne v hlavnej budove školy na Mierovej ulici č. 5. V tejto budove sa tiež nachádza riaditeľstvo školy, zborovňa, ekonomický úsek, školská jedáleň a školský bufet. Dolný stupeň osemročnej formy štúdia (Príma, Sekunda, Tercia, Kvarta) má učebne v budove na Štefánikovej ulici č. 67. Obe budovy školy sú od seba vzdialené 50 m, spojené chodníkom a prechodom pre chodcov.
Študijné odbory:
- Gymnázium (4-ročné štúdium)
- Gymnázium (8-ročné štúdium)
Gymnázium
Absolvent:
- Formuluje a vyjadruje svoje myšlienky, pocity, názory v logickom postupe;
- vyjadruje sa výstižne, súvisle a kultivovane v písomnom aj ústnom prejave;
- vie sformulovať písomnosti používané v štandardných životných situáciách;
- je schopný komunikovať ústnou aj písomnou formou minimálne v dvoch cudzích jazykoch v bežných životných situáciách, formuluje a vyjadruje svoje myšlienky, pocity, názory v logickom postupe;
- stupeň pokročilosti jednotlivca sa bude líšiť v štyroch rôznych rovinách (počúvanie, hovorenie, čítanie a písanie). Absolvent s hlbším záujmom o štúdium cudzích jazykov zvládne požiadavky všeobecnej štátnej jazykovej skúšky;
- má schopnosť rozvíjať a používať matematické myslenie na riešenie problémov v každodenných situáciách, má dobré numerické znalosti, kladie dôraz na vedomosti aj postup;
- vie používať matematické modely myslenia (logické a priestorové myslenie) a prezentácie (vzorce, modely, diagramy, grafy, tabuľky);
- má základné vedomosti o princípoch prirodzeného sveta, základných princípoch a metódach, technologických postupoch a dosahu vedy a techniky na prirodzený svet;
- používa účinne a bezpečne vedecké údaje, materiály, nástroje a technické vybavenie;
- pružne reaguje na rozvoj IKT a využíva ich pri komunikácii s okolitým svetom;
- absolvent s hlbším záujmom o používanie IKT zvládne požiadavky na európsky počítačový pas;
- rozpozná, čo je neznáme, vie nájsť vhodné informačné zdroje, vie ohodnotiť kvalitu, hodnotu, vhodnosť, vierohodnosť informácií a jej zdroja;
- vie tvoriť a spracovať informácie a prezentovať ich;
- rozpozná problém, a potrebu jeho riešenia, analyzuje ho, zvolí primeraný spôsob jeho riešenia, realizuje a vyhodnotí riešenie problému v teoretickej a praktickej rovine;
- organizuje a riadi vlastné učenie, ovláda sebamotiváciu, určuje svoje priority, vie riadiť vlastný čas;
- je pripravený na racionálne a samostatné celoživotné vzdelávanie;
- je schopný sebareflexie, kriticky hodnotí pokrok pri dosahovaní cieľov svojho učenia, a práce, vie hľadať a používať poradenstvo;
- prepája nové poznatky s už získanými, vie aplikovať teoretické poznatky v praxi;
- stanovuje si priority a ciele s ohľadom na svoje osobné schopnosti, záujmovú orientáciu a životné podmienky;
- preberá zodpovednosť za svoje rozhodnutia a konanie;
- správne prezentuje svoju osobnosť v štandardných osobných a pracovných situáciách, vie formulovať svoje záujmy, argumentačne ich zdôvodní a presadzuje ich;
- adaptuje sa na meniace sa životné a pracovné podmienky a podľa svojich schopností a možností ich aktívne a tvorivo ovplyvňuje;
- je schopný starať sa o svoje zdravie a životné prostredie;
- má zmysel pre inovácie;
- je schopný plánovať a riadiť projekty so zámerom dosiahnuť ciele, vie vyhodnotiť a prijímať riziko, má zmysel pre etické hodnoty v podnikaní a presadzovanie dobrého riadenia;
- vie pracovať v tíme vo všetkých rolách, vie počúvať a akceptovať názory iných členov tímu, identifikuje sa s cieľmi tímu;
- vie zladiť vlastné priority s cieľmi tímu;
- vie nadviazať hodnotný vzťah s ostatnými, je empatický, tolerantný, podporuje prácu iných;
- vie efektívne zvládať emócie, kontroluje a reguluje svoje správanie, je schopný zvládať stres a frustráciu, vyjadriť ich konštruktívnym spôsobom a rozlišovať medzi súkromným a pracovným životom;
- pozná a vie hájiť svoje práva a záujmy v kontexte s právami a záujmami iných, vie vyjadrovať odlišné stanoviská a porozumieť im, vyjednávať so schopnosťou vytvárať dôveru;
- orientuje sa v štruktúre, hodnotách a pravidlách multikultúrnej spoločnosti, rešpektuje všeľudské etické hodnoty, uznáva ľudské práva a slobody;
- pozná a uplatňuje pravidlá etikety;
- vie zvoliť vhodné spôsoby konania, uvedomuje si a prijíma následky svojich rozhodnutí.
Cieľ školy
Hlavným cieľom našej školy je zvyšovanie kvality výučby. Jeho naplnenie predpokladá poskytovanie vzdelávacích služieb našim žiakom, zohľadňujúcich ich potreby a očakávania, ich záujmy a špecifiká. Našim cieľom je, aby sme do života pripravili tvorivých absolventov, schopných prekonávať prekážky, motivovaných k celoživotnému vzdelávania, ktorí sa budú vedieť uplatniť v ďalšom štúdiu a na trhu práce. Vyhľadávame a podporujeme talent a hlbšie záujmy našich žiakov. V rámci krúžkov predmetových olympiád a iných záujmových krúžkov umožňujeme našim žiakom rozvíjať ich danosti, prostredníctvom vedomostných, športových, technických a iných súťaží ich konfrontovať s rovesníkmi. Veľký dôraz venujeme skvalitneniu vzdelávania našich žiakov v matematike a v prírodovedných predmetoch. Poskytujeme našim žiakom už od prvého ročníka možnosť zvoliť si semináre z matematiky, fyzika, chémie a biológie. Žiaci, ktorí k nám prichádzajú zo základných škôl s obavou z úspešného zvládnutia týchto predmetov ponúkame v prvom ročníku cvičenia. Ďalšou prioritou školy je kvalitná príprava našich žiakov v cudzích jazykoch. Chceme, aby im ich komunikačné schopnosti a vedomosti umožnili aktívne spoznávať krajiny Európy, ich kultúru a históriu, prípadne študovať či pracovať v zahraničí. Vo výchovnej oblasti sa zameriavame na úlohy súvisiace s výchovou v duchu humanizmu, demokratických princípov fungovania spoločnosti a ľudských práv. Formujeme u našich žiakov sociálne cítenie, emocionálnu inteligenciu, schopnosť tímovej spolupráce a vzájomný rešpekt. Našou víziou do budúcnosti je, nadväzujúc na našu bohatú históriu a úspešnú súčasnosť, transformácia školy na moderné vzdelávacie, kultúrne a spoločenské centrum. Chceme zostať aj naďalej školou, na ktorú budú jej študenti, zamestnanci a absolventi hrdí.
Aktivity školy
V našej škole prebieha mnoho projektov ako Akadémia veľkých diel, Erasmus, Program DofE, Kampaň „červené stužky“ či Rovesnícky program.
- 036 / 6312631
- riaditel@gav.sk
- Mierová 5, 934 03 Levice
- https://gav.sk/
Deň Otvorených Dverí
- DD.MM.RRRR
- Ulica Číslo, PSČ, Mesto
Recenzie
Nikto zatiaľ nepridal hodnotenie.